Friday, July 31, 2009

Unora le plac Daciile

Am vazut de curand cateva fotografii cu un posibil model ce va imbogati gama celor de la Dacia : Sandero MCV. Chiar daca masina este rezultatul unei cusaturi fine intre doua jumatati provenite de la modele diferite, inginerii de la Pitesti spera sa aiba acelasi succes pe care l-au inregistrat pana acum.
Este limpede ca din gama Sandero lipsea un model break. Si pentru ca atunci cand un lucru merge de minune nu trebuie schimbat, cei de la Dacia au facut un model care vine in completarea gamei lor de autoturisme. Si cand ma uit la diversitatea modelelor Dacia ma intreb daca visez. Pentru ca, incet incet, s-au adunat in curtea uzinei din Pitesti 8 modele (corectati-ma daca gresesc) : Logan, Logan Van, Logan MCV, Logan Pick-up, Sandero, Sandero MCV, Sandero Stepway, Kanjara - numele cel mai probabil al viitorului 4x4 al companiei.
Cu toate acestea, numarul celor care critica Dacia creste. Si problema este ca majoritatea criticilor nu vin de la cumparatorii comunitari, de la care ne-am astepta, ci de la romani. Acest lucru ma intristeaza oarecum, deoarece observ ca dintre toate natiunile globului, suntem singurii care nu ne mandrim cu marca nationala. Imaginati-va ca intr-o emisiune "Top Gear" cei trei prezentatori, Jeremy Clarkson, Richard Hammond si James May ar sustine ca Range Rover nu e decat o cutie cu roti absolut inutila, sau ca Aston Martin si Jaguar produc niste hidosenii. Nu cred ca o sa apuc in aceasta viata acest episod. Poate atunci cand unui anumit animal domestic ii vor creste subit aripi si va zbura din ograda exact inainte de Ignat.
Eu cred ca mandria romanului este un motiv suficient ca sa explicam aceasta defaimare a Daciei. Romanul cu buzunare groase este prea mandru ca sa recunoasca succesul modelelor autohtone. Se multumeste doar sa arunce cu critici de la volanul bavarezelor, uitandu-se cu dispret spre Daciile care impanzesc soselele "obosite" ale Romaniei. Desi ma indoiesc de faptul ca majoritatea posesorilor de modele premium le-au cumparat cu bani castigati corect, nu prea ma macina acest lucru. Ceea ce ma deranjeaza cu adevarat este ca in loc sa apreciem, noi dispretuim de fapt singurul brand auto (si unicul) ce reprezinta Romania in afara granitelor. Putini stiu ca ceea ce astazi reprezinta concernul VW si viitoarea sa componenta Porsche sunt urmasele modelului VW Beetle ( Broscuta asa cum o stim majoritatea).
Contrar tendintelor actuale, cand criza sapa adanc la temelia marilor producatori de automobile, cand majoritatea cumparatorilor se orienteaza spre modele ceva mai ieftine dar foarte fiabile, romanul continua sa creada ca singurul lucru care conteaza este semnul lipit pe capota automobilului sau.
Sunt si cativa entuziasti care continua sa se bucure de succesul modelelor romanesti in Europa si in acelasi timp se mandresc cu marca nationala. Printre acestia ma inumar si eu, nu neaparat ca posesor, ci ca un sustinator al eforturilor depuse de inginerii de la Dacia. Ma incanta faptul ca in aceste vremuri grele, vanzarile Dacia cresc multumita prietenilor nostri din Germania, care au cumparat Logan-uri ca painea calda. Era si timpul sa mai recuperam o parte din sumele imense care au plecat in Germania in schimbul unui numar insemnat de X5-uri, Q7-uri, S-Class-uri, si lista poate continua.
Pentru cei care critica felul in care Dacia diversifica gama de automabile, le sugerez sa se uite un curtea celor de la Porsche, care de anu buni se multumesc sa rotunjeasca formele modelului 911.
Ma astept ca in urma acestui post majoritatea cititorilor sa aleaga o tabara si sper ca aceasta sa fie cea a Daciilor noastre.




P.S. Pentru cei care se plang de politica low-cost a uzinei Dacia, trebuie sa le amintesc existenta unui model cu un pret mai "lumesc"de aproximativ 70.000 euro. Este foarte intalnit pe strazile din Romania si adaposteste specimene de "purtator de bereta si pulan". In dreptul performantelor amintesc viteza maxima : 160 kmh si amenzi fara numar. Da! Este chiar el! Logan-ul de Politie!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...