Friday, April 29, 2011

Porsche 911 GT3 RS 4.0 e oficial!


     La putin timp dupa ce pozele cu noul model au 'scapat' pe net, responsabilii Porsche au facut public anuntul legat de ultimul 911 ce poarta codul 997. Menit sa fie intruchiparea stradala a modelului 911 GT3 RSR, modelul RS 4.0 este cu siguranta propulsat direct in galeria 'marilor clasici' ai lumii auto.
     Dupa cum spune si numele, bolidul din Stuttgart are sub capota un motor boxer cu o cilindree de 4 litri, capabil de 500 CP la 8250 Rpm si 460 Nm la 5750 Rpm (este impresionant raportul de 125 CP/litru, avand in vedere ca agregatul in 6 cilindri este aspirat). Beneficiind de ajutorul kitului aerodinamic si de aportul masivei cure de slabire, propulsorul impinge masina pana la 100 km/h in 3.8 s, pana la 200 kmh in mai putin de 12 secunde si nu se opreste din impins pana la viteza de 310 km/h. Transmisia masinii este asigurata de o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Ca sa va faceti o impresie despre dinamica si performantele acestui ultim cantec de lebada al modelului 997, mentionez ca masina a facut Nurburgringul in doar 7 minute si 27 secunde, ceea ce o inscrie lejer in categoria performerelor de pe circuitul german. Recordul este de 6 minute 47 si este detinut de Pagani Zonda R, dar aceasta este un prototip, imposibil de omologat atat pentru curse, cat si pentru circulatia pe drumurile publice. Si avand in vedere ca Porsche-ul costa doar 190.000 euro, spre deosebire de milionul si jumatate ce trebuie platit pentru Pagani, spun cu mana pe inima ca 911-le merita chiar si ultimul banut. Ganditi-va si voi. Pentru diferenta de 1.3 milioane, Zonda va ofera in plus 40 secunde pe Nurburgring, imposibilitatea de a circula cu ea pe strada, imposibilitatea de a o inscrie intr-o competitie si in ultimul rand, imposibilitatea de a merge cu ea pe circuit (depaseste cu mult limita maxima a decibelilor admisi pe circuit).
     Analizand toate datele de mai sus, am ajuns la concluzia ca Porsche-ul 911 GT3 RS 4.0 este performanta pura, competitionala, oferita bogatasului de rand. Din pacate, doar 600 de persoane se vor bucura de acest mini-fulger al lui Zeus, comercializat in Stuttgart pentru o suma 'modica'. Daca va grabiti, s-ar putea sa mai prindeti unul disponibil. Dar, inainte de a da o fuga in showroom, aruncati o privire peste filmuletul si imaginile de mai jos.









[Sursa Autoblog & WorldCarFans]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...