Tuesday, May 18, 2010

A fi sau a nu fi ... Steve McQueen

Majoritatea va intrebati unde vreau sa bat cu acest titlu pentru articolul meu. V-ati dat seama ca nu ma intereseaza viata lui Steve McQueen (apropo, daca nu stiti cine este, va invit sa dati un "sarci pa Goagal"). De fapt eu vreau sa ajung la o discutie despre Porsche, o marca strans legata de celebrul actor american prin cateva trofee castigate in celebra cursa de 24 ore de la Le Mans.

Acum cateva zile Porsche anunta cu surle si trambite lansarea unui nou model exclusivist: Porsche 911 GT2 RS. Probabil ca va intrebati ce este atat de special la acest automobil. O sa incerc sa va lamuresc. Modelul de fata, lansat pentru inceput in cadrul unei petreceri private, nu este un produs nou dezvoltat, ci mai degraba o evolutie dusa la extrem a modelului GT2, care era deja proiectat sa fie un 911 uluitor din punct de vedere al performantelor. Daca nu ma credeti pe cuvant, cautati episodul Top Gear in care Mister "I hate Porsche" Clarkson testeaza GT2-ul.
Gandindu-ma ce i-a determinat pe cei din conducerea Porsche sa produca acest model, am realizat ca, in urma crizei, majoritatea cumparatorilor "cu greutate" au pornit la vanatoare de modele exclusiviste. De aceea orice brand auto care se respecta lanseaza odata pe luna o editie limitata. Si pentru ca managerii nemti sunt mult mai ageri decat mine si au observat acest lucru, iata ca de 10 zile firma lor ofera pietei "cel mai extrem" 911 de strada. Si credeti-ma ca in ciuda pretului de vreo 250.000 euro, lotul de 500 de modele va fi epuizat in maxim o luna.

Si pentru ca asociati modelele din Zuffenhausen cu 911-le cu motor de 6 cilindri boxer, va intrebati ce este atat de special la acest GT2 RS. Ca orice neamt, o sa incep cu datele tehnice, care nu au nevoie de prea multe cuvinte : motor boxer, 6 cilindri, twin-turbo, 620 CP (ati auzit bine! 620 cai putere :O adica mai mult decat un Carrera GT). Si pentru ca eficienta nu inseamna numai putere, putere, putere, inginerii Porsche au mai "smuls" de pe masina 70 kg. Daca adunam aceste date cu o tractiune spate, rezulta performante uluitoare : 0-100 km/h in 3.2 secunde, 0-200 km/h in 9.8 secunde, 0-300 km/h in 28.9 secunde si o viteza maxima de 330 km/h.
Acum este clar ca masina este un rival pe masura pentru 458-ul Italia din curtea uzinei de Maranello. Parerea mea este ca RS-ul va fi mai mult decat un rival, pentru ca sunt sanse mari ca soferii de Ferrari sa admire prin parbriz evacuarile brutalului "calut de Stuttgart". Singurii care mai au o sansa in aceasta lupta a supercar-urilor sunt posesorii de 599 GTO, insa ma tem si pentru ei, intrucat de la Stuttgart se aude un zvon ca excentricul concept 918 Spyder face primii pasi spre productia de serie. Eat dust, Ferrari!
In continuare va las sa va delectati cu imaginile si filmuletul din mapa de presa pusa la dispozitie de Porsche.



P.S. Pentru ca saptamana asta a fost saptamana AC/DC la Bucuresti, mi-a venit in minte sa asociez fiecarei masini cate o melodie si ce ar putea sa fie mai potrivit pentru aceasta masina decat 'Thunderstruck'?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...