Wednesday, September 2, 2009

Porsche news

Aveam de gand sa nu mai postez nimic o vreme, insa nu m-am putut abtine. Motivul acestui post este simplu si se rezuma la un singur cuvant : Porsche.
In timp ce intregul proces de fuziune VW-Porsche a tinut prima pagina a ziarelor, inginerii din Stuttgart pregateau "prospaturi". Si paragraful care ar descrie cel mai bine aceasta perioada cred ca este "linistea dinaintea furtunii", pentru ca nemtii au de gand sa mai bage in industria auto cateva batoane de dinamita.
  • Modelul care m-a lasat cu gura cascata este o editie speciala de 250 de bucati, al carui nume spune tot ce trebuie sa stim : Porsche 911 Sport Classic.Multi se intreaba ce-o fi atat de special la acest model. Pentru inceput este un Porsche, deci are o dinamica de milioane, si o prezenta care intoarce capete oriunde s-ar afla. Insa nu aceasta este piesa de baza, ci elementele clasice, inglobate de designerii de la Porsche, care sunt icon-urile unor modele ale anilor '70. Primul lucru care arata absolut senzational este celebrul "ducktail" sau "whaletail" de pe capota motorului, inspirat de cel care se afla pe capota Porsche-ului Carrera RS 2.7 din anii '70 (daca nu ma credeti, dati o tura cu RS-ul in Need for Speed - Porsche Unleashed). Jantele si ele au un look retro, iar marginea farurilor a devenit peste noapte neagra. La capitolul putere, motorul este cel de pe Carrera S, dar acum dezvolta 402 CP. Din pacate, doar 250 de norocosi se vor putea bucura de acest bolid.
  • Alta creatie Porsche care va fi prezentata in premiera la Frankfurt este 911-le GT3 adaptat pentru cursele de andurata si nu numai. Nu cred ca mai este vreun fan al sporturilor cu motor sa nu fi auzit de Porsche 911 GT3 RS Cup. Si ca sa n-o mai lungesc cu vorba, o sa dau detaliile disponibile : 450 CP, 1400 exemplare produse, 150.000 euro pret. Masina este omologata si pentru sosea, insa clar destinatia ei vor fi cursele si pentru a participa trebuiesc montate frane ceramice si eliminate elemente de comfort in greutate de 20 kg.
  • Dupa 2 vesti bune, urmeaza si una mai proasta, in special pentru fanii Cayenne si Panamera. Se zvoneste ca Ferdinand Piech, nepotul lui Porsche, este ferm hotarat ca pana in 2015 sa ucida aceste 2 modele, pentru ca Porsche sa redevina ce a fost odata, si anume o marca ce produce exclusiv modele sport. Cred ca aceasta decizie are motive financiare, cei din noul concern VW-Porsche urmarind sa diminueze concurenta intre marcile proprii. Astfel, prin disparitia Cayenne, Q7 si Touareg vor avea o cota mai mare de piata. Eu cred ca ML 63 AMG si X5 M vor creste in vanzari, pentru ca modelul Audi nu intruchipeaza un SUV sportiv - utopic vorbind, pentru ca vor mai aparea modificari la toate marcile (situatia expusa de mine este in conditiile vremurilor actuale si a modelelor corespondente)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...