Thursday, March 17, 2011

Inger si demon : Stoschek si Marchionne


     Nu credeam ca o s-o vad si pe-asta, dar iata ca orice este posibil : Lancia, celebra marca auto italiana trece prin a 2-a sa criza. La Salonul Auto de la Geneva a fost confirmat faptul ca soarta marcii cu recordul de titluri in WRC (10 titluri) este pecetluita. De ce vad eu lucrurile in acest fel? E foarte simplu - cele doua modele oferite de italieni (Ypsilon si Delta) nu-s nici pe departe suficient de reusite pentru a se impune in fata rivalilor, iar restul modelelor - Thema, Flavia, sunt doar niste masini din Detroit cu alt logo pe capota. Am uitat sa va spun ca van-ul italian va avea acelasi nume cu fratele de peste Ocean : Grand Voyager. Aceasta combinatie este la fel de reusita ca un gondolier din Texas, imbracat in traditionalele cizme si purtand palarie, care dirijeaza o gondola in Venezia, in timp ce mananca o portie de paste. Artizanul acestei idei, este nimeni altul decat CEO-ul Fiat, Sergio Marchionne, care in incercarea sa de a salva concernul Chrysler, a sacrificat un mare capitol din istoria motorsportului. Daca nu stiti la ce ma refer, cercetati urmatoarele site-uri : Lancia D50, Fulvia, Stratos, 037, Delta S4, Delta, LC2.

     Singura bucurie pentru fanii Lancia este reprezentata de renasterea uimitorului Stratos, de catre magnatul german Stoscheck. Am mai vorbit despre acest subiect si in alte posturi, dar de data aceasta, lucruile au devenit un pic mai interesante. In ce sens? Pai sa zicem ca mai multi bogatasi, pentru care banii nu reprezinta o problema atunci cand isi doresc o masina, au devenit foarte interesati de bolidul reinviat de Pininfarina.
     Pana acum, 40 de oameni s-au aratat foarte dornici de versiunea moderna a legendarului Stratos. Michael Stoscheck este sigur ca acest numar va creste, avand in vedere ca masina lui a fost pusa la dispozitia mai multor publicatii auto. Desi neamtul a platit aproximativ 3 milioane pentru a-si vedea visul devenit realitate, Pinifarina estimeaza ca pentru a produce masina intr-o serie limitata, pretul nu va depasi jumatate de milion de euro ( 100.000 euro pentru un Ferrari F430 si 300.000-400.000 euro pentru conversie). Daca ma intrebati pe mine, as prefera sa dau 200.000 euro in plus pentru un Stratos, decat sa-mi comand un 458 Challenge sau un Ferarri FF.



























[Sursa : CARSCOOP]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...