Sunday, August 23, 2009

Will it blend?

*******

Ultimul lucru pe care nu-l facusera asa zisii "ingineri" din State era sa bage mai multe masini intr-un mixer. Oare au ajuns cu emisiunea "Will it blend?" la un nivel atat de absurd incat sa incerce sa realizeze o masina cu aspect italian si forta bruta americana? Din pacate da. Si cum au facut asta? Pai foarte usor : au luat un Alfa Romeo 8C Competizione si un Corvette C6. Le-au amestecat bine si a iesit asta: SV Motors 9 Competizione.Oribil. Orice persoana care a vazut o fotografie cu un 8C observa ca aceasta masina este o copie absolut hidoasa a bolidului italian. La pret masina nu va concura cu originalul, fiind ceva mai ieftina, aproximativ 100.000 dolari. Pentru cel care a aprobat constructia acestui model si pentru designerul sef am un sfat prietenesc : Get a real job!!!

*******

Fiindca am vorbit mai devreme de mixer si experimente genetice pe masini, vreau sa aruncati o privire peste aceste fotografii realizate in ... Statele Unite ale Americii.
Oricat as incerca, nu pot sa-mi imaginez ce a fost in mintea celui care si-a dorit asa ceva. Sincer sa fiu, nici nu-mi doresc sa aflu. Cred ca proprietarul are un IQ apropiat de cel al cainelui meu. Daca stau bine sa ma gandesc, nici cainele meu nu este in stare sa strice in asa hal un Mercedes G-Class.

*******

Cum in aceasta perioada sunt la moda supercar-urile in editie limitata, americanii au venit cu o propunere pentru cei dornici de raritati al caror pret nu conteaza. Folosind tehnologie genetica de ultima ora, inginerie la cel mai inalt nivel , bla bla bla, au scos asta: Devon GTX.
Dat fiind numarul mic de masini care se vor produce anual - 36, masina se vrea a fi exclusivista. Pretul este pe masura - aproximativ 550.000 dolari.
Ma uit la masina si realizez ca nu e prea reusita. De dapt chiar nu arata deloc a model exclusivist. O avea ea pedigree de supercar californian dar designul e sub nivelul celor europene.
Tehnic vorbind, masina sufera de acelasi defect ca si surata ei expusa mai sus : estetica lasa de dorit ( chiar daca nu e cea mai aratoasa masina, totusi nu e o copie ) si platforma si motorul sunt produse de o alta firma. Producatorul a prezentat aceasta masina ca fiind inzestrata cu un motor V10 de 8.4 litri si capabil de 650 CP. Mie imi suna a motor luat de pe Dodge Viper.
De ce mi-as lua un astfel de bolid? Un motiv plauzibil ar fi ca nu am ce face cu banii si am achizitionat inainte de ea toate modelele editie limitata. Atunci cand voi fi la volan toti ochii se vor indrepta spre masina. Dar in mintea privitorilor va rasuna o fraza de genul "Unde i-a fost capul cand a cumparat chestia aia?" si vor realiza pe buna dreptate ca unicul motiv pentru care doar eu conduc asa ceva ar fi ca nimeni altcineva nu a fost la fel de tampit sa iroseasca banii pe GTX-ul californian. Si pe buna dreptate. Sunt atatea masini exclusiviste care iti taie respiratia : Ferrari F430 Scuderia, Lamborghini Gallardo LP560-4 Valentino Balboni, in curand Alfa Romeo 8C GTA, si lista poate continua pana la modele "un pic" mai scumpe - Aston Martin One-77, Bugatti Veyron...

Tuturor va doresc sa aveti in viitor suficienti bani sa va permiteti oricare din aceste masini. Sunt curios ce ati alege.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...