Thursday, January 27, 2011

Ferrari FF - 2012


     Mult asteptatul succesor al Ferrari-ului 612 Scaglietii a fost prezentat presei de specialitate saptamana aceasta. Poarta numele de FF si va fi disponibil incepand cu anul 2012. Dupa ce au meditat mult timp asupra formei viitorului Ferrari cu patru locuri, desingerii au ajuns la concluzia ca solutia ideala este adoptarea formei 'shooting brake'. Italienii afirma ca acest model de caroserie ofera mai mult spatiu pentru pasagerii din spate si un portbagaj mult mai incapator. Aceasta este partea pe care eu n-o inteleg - brusc italienii vor sa-i ofere masinii o utilitate. E revoltator! E sacrilegiu!

     De ce un posesor de Ferrari ar avea nevoie de un portabaj mai incapator? Oare torpedoul nu este suficient pentru a gazdui un telefon incrustat cu diamante si un portmoneu plin de carduri Visa Gold si Platinum? Oare criza l-a afectat atat de tare incat nu-si mai permite sa aiba un angajat care sa-i faca cumparaturile?
     Alt lucru care ma deranjeaza este lenea din departamentul design al constructorului din Maranello. FF-ul nu imi pare a fi original, ci dimpotriva, copiat bucata cu bucata dupa diverse masini. Este evident ca farurile sunt imprumutate de la recentul 458 Italia. Prima jumatate a profilului lateral seamana izbitor cu Ferrari California, iar a doua jumatate imi aminteste de formele Z3-ului Coupe. Spatele, asa cum era de asteptat, pare a fi de la un facelift al modelului 599. In concluzie, la capitolul aspect italienii primesc un mare minus de la mine.
 

     Sub capota noului FF este un V12 de 6.3 litri, capabil de 651 CP si 683 Nm. Acesta este conectat la o transmisie cu dublu-ambreiaj ce ii permite masinii de 1790 kg sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 3.7 secunde si sa atinga o viteza maxima de 335 km/h. Franele sunt de la Brembo, iar suspensia beneficiaza de ultima tehnologie derivata din F1. Marea noutate pentru partea tehnica a FF-ului este sistemul de propulsie 4RM (4 Ruote Motrici) - adica sistemul de tractiune integrala cu distributie 47:53 pentru punti. Atat managerii firmei italiene, cat si pilotii de teste dau asigurari ca sistemul nu va schimba deloc caracterul sportiv al marcii si ca masina se va conduce la fel ca orice coupe cu tractiune spate al Calutului Cabrat.
     Daca va intereseaza achizitionarea acestui model, va puteti indrepta chiar acum spre dealer-ul Ferrari din orasul dumneavoastra. Am auzit ca numai in Romania au fost comandate pana acum 4 astfel de masini (pretul de pornire este 230.000 euro fara TVA).
     Dupa toate acestea am ramas cu impresia ca managerii de la Ferrari s-au grabit sa umple golul lasat de 612 Scaglietti (teoretic nu era un gol ... pur si simplu clientii se orientau spre alte marci). Si fiindca 'graba strica treaba', rezultatul final este doar jumatate din ceea ce ar trebui sa fie - adica un Grand Tourer exceptional.
     Din pacate, economia moderna a ucis micutele firme ale caroserierilor italieni, sau le-a subordonat constructorilor. Solutia ideala pentru aceasta masina ar fi achizitionarea platformei functionale si trimiterea ei la o firma specializata (Vignale, Bertone, Pininfarina). Astfel ai fi obtinut o masina unica, la design-ul careia ai fi participat cu drepturi depline (pentru o suma frumusica, desigur). Cele mai bune exemple sunt milionarul american Glickenhaus cu al sau Ferrari P4/5 sau Lancia Statos a lui Michael Stoscheck.






[Sursa : WorldCarFans]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...