Tuesday, January 25, 2011

Meet ... Pagani Huayra


     In sfarsit, mult-asteptatul bolid al inginerilor din Modena a fost lansat oficial pe internet. Imaginile cu Huayra sunt priceless, noua masina a lui Horacio Pagani fiind o adevarata opera de arta. Spre deosebire de modelul anterior (Zonda), masina are o silueta total schimbata. In fata, observam o noua grila, ce include si luminile de zi cu leduri. Odata avansati spre cockpit, nu putem trece cu vederea magnificele oglinzi din fibra de carbon si celebrele usi tip 'Gullwing'. Sunt curios daca in schimbul de tehnologie AMG-Pagani au fost incluse si planurile portierelor (avand in vedere ca anul trecut a fost lansat SLS-ul AMG, care dupa cum bine stiti este descendentul direct al modelului Mercedes care a adus in lumina reflectoarelor usile tip 'aripi de pescarus').
     Insa marea schimbare vine in partea din spate, acolo unde noul design este de-a dreptul impecabil. Designerii au pastrat in centru cele 4 tevi ale esapamentului, dar au modificat puternic restul. Am remarcat cu placere ca stopurile, acum in numar de 3 pentru fiecare parte, au fost repozitionate. Spre deosebire de Zonda, al carei spate a fost desenat de niste ingineri foarte, foarte plictisiti (de unde si forma patratoasa si lipsita de imaginatie), Huayra are o silueta absolut magnifica, fiind probabil echivalentul Afroditei in categoria supercarurilor.
     Interiorul proiectat de Horacio Pagani este absolut-ultra-mega-fantastic. Nu stiu de ce, dar am impresia ca pentru a construi aceasta ambianta, au fost imbinate foarte fin luxul si rafinamentul de la bordul limuzinelor englezesti (Rolls-Royce Phantom / Bentley Mulsanne) cu tehnologia specifica masinilor nemtesti si atentia pentru detalii din interiorul modelelor Spyker (remarcati detaliile de sub schimbatorul de viteze - WOW!). Sunt mai mult ca sigur ca materialele sunt de cea mai buna calitate (piele, aluminiu, fibra de carbon).
     Performantele masinii trebuie sa fie impresionante, avand in vedere ca motorul V12 biturbo de 6.0 litri oferit de AMG trimite rotilor din spate o putere de peste 700 cai si un cuplu ce sare de 1000 Nm. Nu trebuie sa uitam ca utilizarea intensa a aliajului carbon-titanium au scazut masa 'vantului din Anzi' pana la 1350 kg.

     Daca pana acum, Pagani a avut un succes urias cu modelul Zonda (care desi este o masina impresionanta tehnic vorbind, are aspectul unui bolid neterminat, mai ales in partea din spate), ma astept ca Huayra sa fie o revolutie in lumea supercarurilor. De asemenea, sper ca vanzarile acestui model sa-i permita lui Horacio Pagani sa-si dezvolte gama de modele, astfel incat sa-i ameninte puternic pe cei de la Ferrari, care in ultimul timp au devenit cam neglijenti (probabil o sa discut intr-un post ulterior despre noul FF). Un lucru interesant ar fi ca indraznetul constructor italian sa intre in lumea motor-sportului, alaturi de o alta mare speranta : Koenigsegg.







[Sursa : Autoblog]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...