Thursday, January 27, 2011

Maserati Tipo 61 Birdcage


     Mi-a luat ceva vreme pana m-am lamurit de unde s-au inspirat cei de la Pininfarina cand au construit conceptul Birdcage 75th. Am aflat acum cateva luni, in perioada in care se desfasurau licitatiile 'RM Auctions' in Monaco. Un colectionar a platit pentru acest model din anii 60 aproximativ 2.5 milioane euro. Dar, avand in vedere aspectul micului bolid italian, as indrazni sa afirm ca a fost subapreciat.
     Am uitat sa va spun ca aceasta masina a castigat in 1960 si 1961 Cursa de 1000 km de la Nurburgring, deci are si un istoric in lumea motorsportului. Aceste victorii de pe 'Ring n-ar fi fost posibile fara o minune inginereasca : scheletul modelului a fost rigidizat prin 'impletirea' sectiunilor tubulare, el cantarind 36 kg (in afara de o rigiditate de invidiat,el a reprezentat si cadrul pe care a fost modelata uimitoarea caroserie de aluminiu). Da, ati citit bine, 36 kilograme! Astfel, dupa montarea motorul de 2.9 litri si constructia completa, masina cantarea 600 kg. Fiind ajutata de cei 250 CP de sub capota, aceasta minune a designului auto si-a batutut suratele italiene in competitiile in care a fost inscrisa.
     Faptul ca aceasta bijuterie a tehnicii a ajuns pe mana unui colectionar nu-mi place. Dupa mine, licitatiile de acest fel ar trebui sa fie deschise doar pentru administratorii de muzee sau galerii de arta. Din pacate acest Maserati isi va petrece timpul de-acum incolo intr-un garaj, acoperit de o panza care sa-l protejeze de praf, in loc sa fie expus intr-un muzeu care omagiaza arta inginereasca. Ne mai intrebam de ce multi impatimiti ai lumii auto n-au auzit niciodata de Bugatti Type 35, 37, 57 sau Ferrari 250 GTO.






[Sursa : Ausmotive]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...