Monday, February 28, 2011

Martisoare de Geneva


     Maine, 1 Martie, va debuta Salonul Auto de la Geneva, ajuns la editia 81. Avand in vedere numarul mare de concepte si modele noi anuntate, indraznesc sa afirm ca in 2011 capitala imperiului automobilistic va fi la Geneva. Au mai ramas doar cateva ore pana cand usile Salonului se vor deschide pentru presa. Tocmai de aceea, o sa va recomand cateva site-uri de unde va puteti pune la curent foarte usor.
     Personal, abia astept sa inceapa Salonul. Au fost anuntate o multime de modele, iar unele chiar mi-au trezit interesul. Despre unele am scris pe blog, despre altele nu.
     Englezii par in forma primavara aceasta. Imi place foarte mult Aston-ul Virage. Arata exceptional!
Alta masina care mi-a luat ochii este Jaguarul XKR-S. Coupe-ul britanic are un design super, scos in evidenta de albastrul superb. Nici inginerii lui Ron Dennis n-au stat degeaba, fiindca McLaren-ul MP4-12C este pe val.
     Italienii vin puternic din urma : Maserati a pregatit modelul GranCabrio Sport, Horacio Pagani va expune superbul Huayra, iar Alfa Romeo va prezenta fratele mai mic al modelului 8C Competizione, botezat 4C GTA.
     Nemtii sunt ca de obicei preocupati de tehnica, deci ma astept sa vad o multime de hibride pe la standurile lor. BMW Vision Connected Drive este cam singurul hibrid care imi place. Am inteles ca Audi va prezenta in Elvetia un rival pentru X1 - posibil sa fie conceptul Q3. De asemenea, compania din Ingolstadt ne-a aratat cateva schite cu versiunea sedan a modelului A3, propulsata de un 5-cilindri-turbo de 408 CP (nemtii au readus la viata legendarul agregat de 5 cilindri, care facea legea in Grupa B).
     Suprize mari au pregatit si scandinavii : Saab va prezenta un concept si modelul 9-5 SportCombi, care arata foarte bine, iar Koenigsegg va sari la gatul Veyron-ului SS cu noul Agera R.

     Desi Geneva are o multime de modele si tehnologii noi, care merita luate in seama, au fost anuntate si cateva experimente mai putin reusite. Cel mai bun exemplu este conceptul hibrid ce va fi prezentat de Rolls-Royce. Sunt de parere ca anumite marci n-ar trebui sa ofere versiuni hibrid nici macar pentru modelele prototip. Porsche, Ferrari, Rolls-Royce n-ar trebui sa aiba asa ceva. Imaginati-va un Rolls Phantom propulsat de o baterie de 6.75 (volti, amperi, whatever), sau un 911 cu 6 baterii-boxer sub capota spate.
     Nu mi-a placut nici anuntul facut de Marchionne, legat de Lancia : incepand cu anul acesta, marca italiana va deveni corespondentul european al modelelor Chrysler. Deci legendara Lancia, castigatoare a multiple campionate in WRC, va deveni doar un logo, nimic altceva. By the way, am uitat sa va spun ca oficialii marcii au declarat ca n-au niciun plan pentru a reinvia brandurile Delta Integrale sau Fulvia. Asadar, mai mult respect pentru Stoscheck si al sau Stratos.
     Mai mult ca sigur, la Salon vor fi prezentate si o multime de modele tunate. Un mare Dislike din partea mea.

     In concluzie, Salonul va avea atat puncte forte, cat si puncte slabe. Raportul dintre acestea doua il vom stabili dupa evenimentul din Elevetia, cand vom trage concluziile finale. Pana atunci, 'enjoy the motorshow'!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...