Specialistii sunt de parere ca aceasta masina a inventat hot rod-ul Mercedes. Perioada in care a aparut era una propice industriei auto, fiindca la jumatatea anilor '80 banii curgeau din toate directiile, iar producatorii erau plini de incredere si gata sa investeasca oricat pentru a face o demonstratie de viteza.
Ideea de baza era simpla si prevedea ca unui sedan de clasa mijlocie sa i se monteze un motor mare si puternic. Astfel, in atelierele unui mic preparator de automobile dintr-un orasel din Germania s-a nascut legenda AMG Hammer.
Compania AMG a fost infiintata in anul 1976, cand Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher, fosti ingineri la Mercedes, s-au mutat in micul Burgstall an der Murr de langa Stuttgart. Cei doi erau specializati in modificarea motoarelor Mercedes pentru competitiile de turisme. AMG si-a facut un renume cand automobilul pregatit de ei, un Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 ( modelul S-Klasse corespunzator acelor vremuri dotat cu un V8 ) a ocupat locul doi la general si primul loc in clasa lui in Cursa de 24 de ore de la Spa-Francoshamps. ( Aceasta masina, cunoscuta ca "Purceaua Rosie" a fost recreata de curand de specialistii AMG )
The Hammer
Exact ca in cazul BMW-ului, AMG a pornit de la un sedan de clasa medie - Mercedes-Benz 300E care costa 39.000 $. Pentru 17.000 $, AMG a transplantat motorul M117 V8 de 5.6 litri de pe Mercedes-Benz 560 SEC sub capota E-klassului, si l-a modificat pentru a primi 4 supape pe cilindru, crescand puterea de la 177 la 355 CP.
Pentru inca 39.950 $, motorul era polizat pentru a i se mari capacitatea la 6.0 litri era cuplat la o cutie cu patru rapoarte, avea un diferential spate Torsen cu alunecare limitata si un sasiu imbunatatit, fara sa mentionam modificarile aduse caroseriei si interiorului.
Imediat ce ti-ai golit buzunarele de inca 14.170 $, ti se montau suspensii joase AMG si amortizoare sport, jante de 17 inci incaltate de Pirelli cu anvelope P700 : 215/45VR17 - fata si 235/45VR17 - spate.
In afara de aceste modificari, mai sunt unele mai mici, care adunate ridica pretul cu vreo 33.000 $. In final, mai sunt necesari 18.000 $ pentru a le aduna pe toate acestea la un loc.
In urma unor calcule simple, un AMG Hammer v-ar fi costat 161.422 $.
Desi prototipul a fost coupe, majoritatea au fost construite pe caroseria sedan W124, iar pentru un client din Chicago a fost construit in mod special un break. Se presupune ca in acest moment exista aproximativ 30 modele Hammer, fiecare personalizat. AMG spune ca nu poate preciza cu exactitate cate modele au fost construite.
In anul 1986 iti puteai cumpara doua Ferrari Testarossa din banii care i-ai fi dat pe un AMG Hammer. Problema era ca nu puteai transporta 4 persoane in 2 Ferrari mai repede decat le-ai transporta cu Hammer-ul. Asta fiindca cei de la Ferrari spuneau ca masina lor este in stare sa ruleze maxim cu 300 km/h, in timp ce datele oficiale AMG sustin ca Hammer-ul era capabil de viteze de 320 km/h. In realitate pe brosura AMG scrie "peste 320 km/h".
Urmasul - 500E
Conducatorii Mercedes-Benz, realizand uriasul succes al AMG-ului, a hotarat ca in anul 1992 sa lanseze varianta de uzina - 500E.Asemenea Hammer-ului, masina - carosata sedan (W124) - era propulsata de un V8 de 5.0 litri, cu 32 supape, capabil de 322 CP, imprumutat de la sport-coupeul 500SL. In realitate, prepararea si montarea motorului a fost asigurata de inginerii Porsche, intr-o veche cladire din Zuffenhausen. In cadrul procesului de fabricatie, Mercedes-ul parasea uzina mama timp de 18 zile - atat dura pana masina era transportata de pe linia de productie la Zuffenhausen si inapoi, incluzand si montarea propulsorului. Timp de 3 ani, cat a fost destinat vanzarii, au fost produse 10.359 exemplare ale 500E ( denumit la acea vreme "Porsche-ul cu 4 usi" ).
In ciuda numarului mic de exemplare produse, succesul modelului AMG Hammer a fost enorm, in special in Statele Unite ale Americii. Datorita acestui model, in anul 1990 Mercedes-Benz a acceptat sa vanda masini preparate de AMG in reteaua sa de distribuitori, iar mai tarziu a fost desemnat preparatorul oficial al modelelor Mercedes-Benz, primul preparat oficial AMG pentru Mercedes fiind E60 AMG - o evolutie a sedanului 500E, urmat de C36 AMG.
In acest moment, firma AMG este ramura a concernului Mercedes-Benz si responsabila de modelele sportive si cele preparate pentru competitii. Astazi, fiecare marca auto are in gama sa propriul super-sedan si competitia pentru atingerea unor viteze de top de catre masini cu 4 usi, destinate unui numar de 4-5 persoane este inca valabila. Modele precum Audi RS6, BMW M5, Mercedes-Benz E63 AMG, Cadillac CTS-V si altele urmeaza traditia lansata de genialul AMG Hammer.
Informatii - www.edmunds.com
Fotografii - www.autowp.ru
No comments:
Post a Comment